Regulamin Autonomicznego
Klubu Honorowych Dawców Krwi przy Komisji Międzyzakładowej NSZZ
„Solidarność” przy Philip Morris Polska S.A. al. Jana Pawła II 196, 31-982
Kraków.
§1.
Zasady działania AK HDK.
1.
Autonomiczny Klub Honorowych Dawców Krwi powołany został przez Komisję
Międzyzakładową NSZZ „Solidarność” przy Philip Morris Polska S.A.
2. Wzór
pieczęci znajduje się w załączniku nr 1.
3. Klub nie
wchodzi w struktury zewnętrzne honorowego krwiodawstwa jak np. Polski
Czerwony Krzyż, Krewniacy itd., ale może z nimi współpracować i utrzymywać
kontakty.
4. Klub może
podejmować współpracę z innymi organizacjami charytatywnymi takimi jak
stowarzyszenia i fundacje
5. Liczba
członków Klubu nie może być mniejsza niż 10 osób.
6. Klub może
posiadać własną odznakę klubową, ordery, puchary, dyplomy i inne
wyróżnienia, których wzory znajdują się w załączniku nr 2
7. Zarząd Klubu ma prawo
odznaczać, honorować osoby i instytucje nienależące do Klubu
a wspierające jego działalność
§2. Cele
i zadania AK HDK.
1. Propagowanie
idei zdrowego trybu życia, honorowego krwiodawstwa, dawstwa szpiku,
pośmiertnego
dawstwa organów.
2. Planowe i
systematyczne organizowanie zbiorowego i indywidualnego oddawania krwi
we
współdziałaniu z placówkami służby krwi.
3. Organizowanie
doraźnych akcji HDK w przypadku nagłej potrzeby na apel służby krwi.
4. Organizowanie
doraźnych akcji HDK w przypadku nagłej potrzeby dla członków Klubu jak
i ich rodzin.
5. Organizowanie
imprez rekreacyjnych, sportowych, integracyjnych, kulturalnych,
wycieczek dla
członków klubu.
6. Organizowanie
różnego rodzaju akcji społecznych na terenie firmy i poza nią .
7. Udzielanie
pomocy organizacyjnej przy pobieraniu krwi przez ekipy wyjazdowe RCKiK,
WCKiK i ich oddziałów
terenowych.
8. Uroczyste
wręczanie odznak i wyróżnień członom Klubu.
§3. Członkowie
AK HDK- ich prawa i obowiązki.
1. Członkiem
Klubu może zostać każdy, kto złoży pisemną deklarację o przynależności do
AK HDK.
2. Członek
Klubu zobowiązany jest do oddawania krwi bądź jej składników przynajmniej
raz w
roku kalendarzowym.
3. Członkiem
Klubu może być również osoba, która ze względów zdrowotnych nie może
oddawać
krwi, lecz aktywnie uczestniczy w pracach klubu.
4. Członkami
Klubu mogą być również osoby spoza firmy Philip Morris Polska
5. Członkowie
Klubu posiadają legitymacje , których wzór znajduje się w załączniku nr 3.
6. Członkiem
Klubu może być również krwiodawca/wolontariusz, który jednocześnie należy
do np. Polskiego
Czerwonego Krzyża bądź innej organizacji charytatywnej.
7. Członkowie
Klubu mogą należeć tylko do jednego Klubu HDK.
8. Członkowie
Klubu maja prawo:
a) być
wybieranymi do władz Klubu.
b)
uczestniczyć w określaniu programów działania KHDK i ich realizacji.
9. Członkowie
Klubu mają obowiązek :
a)
przestrzegania postanowień regulaminu.
b) przestrzegać
ogólnych zasad higieny zdrowotnej.
10. Członkowie
Klubu mają prawo korzystać z przysługujących uprawnień wynikających ze
stosownych
przepisów prawnych w tym między innymi :
a)
prawo do płatnego usprawiedliwionego zwolnienia od pracy w dniu oddawania
krwi na czas i warunkach określonych odrębnymi przepisami.
b) prawo do posiłku
regeneracyjnego w dniu oddawania krwi.
c) prawo do
bezpłatnych, bądź częściowo refundowanych leków zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
d) możliwość
otrzymywania odznaczeń państwowych.
e) możliwość
korzystania z darmowych biletów komunikacji miejskiej, zgodnie z
obowiązującymi przepisami na terenie danego miasta.
§4.
Przynależność do AK HDK
ustaje w przypadku.
a) dobrowolnego
,pisemnego wystąpienia z Klubu .
b) nieprzestrzegania zasad zawartych w niniejszym regulaminie.
c) łamania
ogólnie przyjętych zasad etycznych.
d) rażącego
naruszenie prawa.
e) przejścia do
innego klubu, po wcześniejszym pisemnym poinformowaniu członka
Zarządu Klubu
§5.
Władze AK HDK.
1. Władzą Klubu
jest Zarząd Klubu
2.
Przewodniczącego Zarządu Klubu wybiera Komisja Międzyzakładowa NSZZ „
Solidarność” przy Philip Morris Polska S.A.
3. Przewodniczący
Zarządu Klubu na zebraniu członków klubu wybiera pozostałych członków
Zarządu Klubu w składzie od czterech do sześciu osób .
4. Zarząd Klubu
wybiera ze swego grona wiceprzewodniczącego oraz inne osoby funkcyjne
5. Czas trwania
kadencji Zarządu Klubu wynosi cztery lata.
6. Zarząd Klubu
ściśle współpracuje z Komisją Międzyzakładową i raz na pół roku zdaje jej
sprawozdanie ze swej działalności.
7. Zarząd Klubu
stosownie do potrzeb organizuje zebrania członków Klubu
8. Wszelkie decyzje
dotyczące działalności Klubu podejmuje uchwałami Zarząd w porozumieniu z
Komisją Międzyzakładową. Ich treść wraz z regulaminem są dostępne dla
każdego członka Klubu .
9. Zarząd Klubu
prowadzi kartotekę członków Klubu, książkę protokołów, rejestr działalności,
tzw. Historię Klubu, w formie elektronicznej lub papierowej.
10. Przewodniczący
Klubu utrzymuje stały kontakt z przewodniczącym Komisji Międzyzakładowej i
reprezentuje Klub na zewnątrz.
§6.
Gospodarka finansowa i
materiałowa AK HDK.
1. Klub nie
posiada własnych środków finansowych, a jego wydatki związane z
działalnością pokrywa Komisja Międzyzakładowa po uwzględnieniu wniosków
Zarządu Klubu
2. Członkowie
Klubu nie ponoszą żadnych kosztów związanych z jego działalnością , chyba że
jest to wycieczka lub inna impreza , które wymagają całkowitego bądź
częściowego pokrycia kosztów przez uczestnika.
3. Członkowie
Klubu będący członkami Polskiego Czerwonego Krzyża lub innej organizacji
charytatywnej, ponoszą koszty tego członkostwa we własnym zakresie.
4. Klub może
zwracać się do firm i instytucji o sponsorowanie organizowanych przez siebie
imprez sportowo-rekreacyjnych.
§7.
Postanowienia końcowe.
1. Rozwiązanie
Klubu może nastąpić:
a) Uchwałą
członków Klubu.
b) W wyniku
spadku liczby członków poniżej 10 osób.
c) Decyzją Komisji
Międzyzakładowej.
§8.
Zmiany w regulaminie.
1. Zmiany w
regulaminie Klubu dokonywane są przez Komisję Międzyzakładową w porozumieniu
z Zarządem Klubu
Treść Regulaminu została
zatwierdzona w dniu 14.10.2011 r. przez Komisję Międzyzakładową NSZZ
„Solidarność” przy Philip Morris Polska S.A.
|